Vreemden die mijn dag opvrolijken

Sóms lijkt alles even niet zo lekker te lopen. Gaan dingen anders dan verwacht,  moet er teveel tegelijk gedaan worden, zit het gewoon even tegen.

gordijnopen

“Let the sunshine in” by Tinexpression

Voorbeeldjes? Vandaag deed ik boodschappen. Ik was moe (oké, gefrustreerd en gestressed). De man, die voor me in de rij stond, gaf me spontaan een grote plastic tas. Dat kwam van pas, want ik had een winkelmandje i.p.v. een karretje gebruikt en ik had teveel gekocht om het zonder tas te kunnen dragen. Hoewel ik natuurlijk zelf ook wel een plastic tas bij de kassa had kunnen kopen, maakte zo’n klein aardig gebaar van een vreemde mijn hele dag weer goed.

Zo was er ook eens een vrouw die even mijn  topzware -met boodschappen volgeladen- fiets vasthield, zodat ik m’n tegenstribbelende peuter veilig in het fietsstoeltje kon vastzetten.

En iemand, die mij er op wees, dat mijn sleutels bijna uit mijn broekzak vielen.

Iemand die mij een parkeerbon overhandigde die nog twee uur geldig was.

Iemand die een grote paraplu boven me hield toen het begon te stortregenen.

En kort geleden was ik in een mij nog onbekende stad, in dito winkel en sprak ik met dito verkoopster. Ik maakte me toendertijd zorgen om de schoolloopbaan van mijn zoon. Ik had al wekenlang gesprekken op scholen gevoerd en brieven geschreven, maar tegen het schoolsysteem leek niets in te brengen.  Ik vertelde de verkoopster dat ik er zo moe uitzag vanwege een lange strijd over een schoolbeleid. Toen zei de verkoopster dat  ik niet op moest geven en dat ik als ouder diep van binnen voel wat voor mijn kind het beste is. Die woorden waren nét wat ik even nodig had.  Bij het verlaten van de winkel was ik vastbesloten: ik zou dóórvechten zolang het nodig was!  En het had gelukkig een positief resultaat tot gevolg.

Deze mensen bezorgen me een glimlach in het hart!

Terug naar Home

Tine de Jong

Over tinexpression

Tine is getrouwd en heeft drie kinderen. Ze is auteur van DROOM 'R OVER (jeugd 11-18 jaar) en NABIJ DE LIEFDE (gedichtenboekje), ontwikkelt nieuwe spellen op maat die gevoelige onderwerpen bespreekbaar maken en is huiswerkbuddy.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Vreemden die mijn dag opvrolijken

  1. Julie zegt:

    Heel voorstelbaar! Ik denk wel dat je voor deze vriendelijkheid van vreemden ook open moet staan, wil je het kunnen ontvangen. En dit alles ondanks je dipje;-)..

Geef een reactie

