Tribute to Michael Jackson

getekend door Tine, 13 jaar.

Al ben ik allang niet meer het jonge meisje dat hopeloos verliefd werd op zijn ogen, die alle tijdschriften bewaarde waar hij in stond, elke foto van hem in plakboeken plakte en al haar zakgeld uitgaf aan zijn elpees… Ik bleef ook als volwassene zijn leven en muziek graag volgen.

Wat was het dan, wat hád Michael Jackson wat mij (en miljoenen andere fans) zo aansprak? Mijn mening is, dat hij als geen ander verschillende emoties kon overbrengen door zijn muziek én zijn blik. Het speciale timbre van zijn stem raakte me. Ik bewonderde zijn streven naar perfectie, zijn energie die hij uitstraalde op het podium, die grootse gepassioneerdheid! Wat zo in contrast lijkt te staan met zijn verlegen, integere persoonlijkheid, dát intrigeerde me. (Ik geloof overigens niks van die negatieve verhalen over hem).

Zijn muziek is verbonden met zóveel herinneringen uit mijn jeugd! Van uitgelaten dansvreugde die me een enorme energieboost kon geven tot troost in gevoelens van diepe eenzaamheid. En nu hij er niet meer is, is het net alsof een donkere wolk van verlies boven die herinneringen zweeft. Er is plotseling, onverwacht en ongewild iets wezenlijks gestopt in de tijdlijn.

MJ getekend door Tine, maart 1983.

MJ getekend door Tine, maart 1983.

People say I’m strange that way
‘Cause I love such elementary things,
It’s been my fate to compensate,
for the Childhood I’ve never known…

Have you seen my Childhood?
I’m searching for that wonder in my youth
Like fantastical stories to share
The dreams I would dare, watch me fly…

Before you judge me, try hard to love me.
The painful youth I’ve had

Have you seen my Childhood…

(uit “have You Seen My Childhood”, Michael Jackson)

Lift up your head and show
The world you`ve got pride
Go for what you want
Don`t let `em get in your way
You can be better
But you got to keep the faith
You got it

I know that keepin` the faith
Means never givin` up on love
But the power that love has
To make it right
Makes it right
Makes it right 

(uit “Keep The Faith”, Michael Jackson)

 Terug naar Home

Tine de Jong

Over tinexpression

Tine is getrouwd en heeft drie kinderen. Ze is auteur van DROOM 'R OVER (jeugd 11-18 jaar) en NABIJ DE LIEFDE (gedichtenboekje), ontwikkelt nieuwe spellen op maat die gevoelige onderwerpen bespreekbaar maken en is huiswerkbuddy.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Tribute to Michael Jackson

  1. abdet Warkor zegt:

    Dag Tine, toen ik hoorde van zijn overlijden, toen moest ik onbewust ook meteen aan jou denken…hoe gek jij van hem was en bent…dat weet ik nog van jaren terug…He was the best! als ik denk aan zijn verleden dan doet dat mij verdriet…wat was die man ondanks zovele miljoenen fans zo ontzettend eenzaam en onbegrepen…”MJ I hope you can rest in peace!!!”

    Sterkte Tine…

    groet abdet

  2. Elisabeth zegt:

    Wat leuk om Abdet hier tegen te komen. Ik denk nog vaak aan mijn oude klasgenoten en ‘onze’ playback shows! Het was een leuke tijd. Abdet: ik hoop dat alles goed met je gaat!!

    Vandaag heb ik een CD van Michael gekocht van al zijn nummer 1 hits. Heerlijk naar geluisterd in de auto.

    Groeten, Elisabeth

  3. abdet zegt:

    heeeeey Elisabeth,

    wat hebben wij GOED geplaybacked he! waarom zit je niet op hyves joh? hoe is ie verder? met mij wel ok! the good old days! en uh jij was altijd een goede postbode hoor! (brieven wisseling tussen tine en mij) hihihi…

    hoop wat van je te horen…

    groetjes abdet

    p.s. tine bedankt voor doorgeven!!!

  4. abdet zegt:

    p.s. hier zijn mijn kleine neefjes (incl. mijn zoontje van 5)…helemaal GEK van MJ (muziek, films, youtube, games, moonwalken e.a. moves, praten pfffffffff)…tijdloos…

Geef een reactie

