Twitterfiets

Heel Nederland Fietst is een driejarige campagne om het fietsen in Nederland een extra impuls te geven. Elke week leent zij twee Twitterfietsen uit aan mensen die actief zijn op Twitter.
Maandag 8 november kreeg ik de eer om één van deze fietsen in ontvangst te nemen. Met de taak om bewust vaker de fiets te nemen dan de auto en over mijn bevindingen te twitteren. Ik vond het leuk om tijdens mijn fietstochtjes foto’s te maken en via Twitter te laten zien wat voor moois ik tegenkwam in Alphen aan den Rijn.
Voor de mensen die het niet op Twitter konden volgen heb ik hier al mijn Twitterfietsfoto’s op een rijtje gezet.

Twitterfiets

Tring-tring! Mijn 1e oficiële Tine’s #twitterfiets Tweet: Ik heb ‘m nu thuis! Gelukkig deden de fietslampjes het. Donker op de fiets, hoor..

Twitterfiets

Elke Alphenaar weet wel precies waar deze foto genomen is, of weten alleen de fietsers dat?

Twitterfiets

De #Twitterfiets kleurt mooi bij de herfstblaadjes, hè. Waar is dit?

twitterfiets
Twitterfiets

Op #Twitterfiets bij nieuwe kabelbaantje in speeltuin. Nu nog geen kip, na schooltijd best wel druk, hoor.

Twitterfiets

Altijd mooi om te zien hoe iets ontstaat.

Twitterfiets

1 vd leuke dingen v fietsen is dat je overal kan stoppen om te kijken. Waar kijk ik met mijn #Twitterfiets in Alphen nu rond?

Twitterfiets

Bob jij of Bob ik? Bewust Onbeschonken Bestuurder bekijkt Bob de Bouwers.

Twitterfiets

Wie parkeert zijn fiets tegenwoordig nog in fietsenstallingen?

Twitterfiets

Voor de Alphenaren: Zou het knap vinden als jullie zien in welke wijk de #twitterfiets op deze foto staat

Twitterfiets

’s Morgens in de vroegte… lekker rustig op de #twitterfiets

Twitterfiets

Dit vind ik gewoon mooi, kwam ik vanochtend langs fietsen op #twitterfiets. Foto bij meertje in Alphen a/d Rijn

Twitterfiets

Oeps…tegenliggers!

Twitterfiets

Leuke ontmoetingen onderweg…

Twitterfiets

Fietsen in natuur leidde vanochtend tot een unieke tongzoen!! 😉

Twitterfiets

Gallowayrunderen die mijn weg versperden tijdens tocht op #twitterfiets in Alphen aan den Rijn. Leuk toch?

Twitterfiets

Tijdens pauze van fietstocht op #twitterfiets werd mij gratis sportabonnement aangeboden. Fitness met airco!

Twitterfiets

Daar mogen wel wat onjes af..gauw fitnessen in natuur. Foto met zelfontspanner gemaakt tijdens #twitterfiets rondje

Komt hier het wandelbos van Alphen aan den Rijn?

Twitterfiets

twitterfiets

Of is dit de ingang van het Alphense Wandelbos?

Twitterfiets

Beetje onbegaanbaar nog…

Twitterfiets

Twitterfiets

Hier belandden mijn Twitterfiets en ik bijna in vanwege de rukwinden.

Twitterfiets

De dagcamping ligt er nu verwaarloosd&moerassig bij, zag ik tijdens mijn tocht op de #twitterfiets

Twitterfiets

Het waaide hard, toch waren er golfers op golfbaan.

Twitterfiets

Heb jij ook een tak op je hoofd gehad door die harde wind? Ik wel…

Twitterfiets

Twitterfists

Ruisend riet

Twitterfiets

Veel zwanen kwam ik tegen. In elke sloot minstens één koppel.

Twitterfiets

Twitterfiets

Eindelijk gevonden! Hier is het #wandelbos van Alphen a/d Rijn! 😉

Twitterfiets

Auw! Die stekels! Ja, Park Rijnstroom prikkelt de creativiteit…

Twitterfiets

Er was net een bruiloft geweest =>rozenblaadjes op het bordes. Kleurt weer mooi bij #twitterfiets.

TwitterfietsTwitterfiets

Twitterfiets

Twitterfiets

Wat drijft dáár nou? Waterbed ken ik, watermat nog niet…

Twitterfiets

Blauw en oranje, altijd mooie combinatie.

Twitterfiets

’s Avonds rondje op de #twitterfiets gedaan, Alphen a/d Rijn – Woubrugge gedaan. In ’t zachte avondlicht.

Twitterfiets

Je bent zomaar op het mooie platteland als je even fietst.

Twitterfiets

Twitterfiets

Ik kan uren schaapjes kijken (schaapjes téllen vind ik niks)

Twitterfiets

Wat wordt het snel donker in de herfst.

Twitterblauw

Kijk, weer blauw met oranje.. Love that.

Twitterfiets

Ik heb geen last van #Tunnelvisie op #Twitterfiets

Twitterfiets

Twee voordelen als je in donker en regen fietst: Je hebt het rijk alleen én het kan een apart plaatje opleveren.

Over tinexpression

Tine is getrouwd en heeft drie kinderen. Ze is auteur van DROOM 'R OVER (jeugd 11-18 jaar) en NABIJ DE LIEFDE (gedichtenboekje), ontwikkelt nieuwe spellen op maat die gevoelige onderwerpen bespreekbaar maken en is huiswerkbuddy.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Twitterfiets

  1. Paul zegt:

    Die twitterfiets is inspirerend! En die tongzoen hilarisch! Waar gaat de fiets nu naartoe? Hoofddorp? Of is het geen doorgeeffiets? (Wat een leuk idee, by the way)
    Mooie foto’s, Tine.

  2. tinexpression zegt:

    Hoi Paul,
    Dank je voor je compliment! En de Twitterfiets die ik te leen had is deze week in Nijmegen, als ik het goed heb. Op de site van Heelnederlandfietst is meer informatie te vinden…
    Groeten,
    Tine

  3. Danny zegt:

    Geweldig leuke impressie!:)

  4. alicekaren zegt:

    Ik kom uit Alphen. Die zwarte ster aan de paal is 100 meter van mijn ouderlijk huis. Maar ik ben daar weg, zit in Diemen nu.

    alicekaren.wordpress

  5. Grietje zegt:

    Ik vind het geweldig leuke foto’s. Mooie impressie van een weekje FIETS> eens kijken of ik er straks ook iets mee kan 🙂

  6. Pingback: Twitterfiets steeds populairder – fietsersbond

Geef een reactie

