Mooiste tweets teruggevonden.

De meesten onder ons twitteren wat af; we strooien met berichtjes van maximaal 140 tekens en zijn ze in een mum van tijd weer vergeten. Soms is dat maar goed ook… maar soms denk ik: jammer dat ik mijn mooiste tweets niet meer weet. Nu heb ik gekeken welke tweets, die ik schreef &bedacht,  het meest geretweet (doorgestuurd) werden. Dat deed ik met de “Your Tweets, retweeted” button, wel zo handig. Dankzij die retweets door mijn trouwe volgers (bij deze bedankt!) heb ik de volgende tweets teruggevonden:

Als je niemand hebt die te allen tijden in jou gelooft, dan ben je je hele leven aan het vechten om je te bewijzen. 

Als je wat van anderen wil weten is luisteren belangrijk. Als je wilt
dat ze je váker wat laten weten moet je ook kunnen zwijgen. 

Je omgeving kan je maken en breken..als je dat toelaat… Als je echt
wilt kan je je doel bereiken..Vertrouw. 

Gevaar van leven zonder oordelen is dat je niet opstaat tegen
misstanden. Wees niet bevooroordeeld, maar houd je verantwoordelijkheid. 

Ik weet niet wat deze week zal brengen, noch wat ik uit deze week wil halen, maar ik weet dat ik het het liefst wil delen.

Met één positief gebaar verander je niet ineens de wereld. Toch zet je wel iets in gang bij anderen en jezelf! #laatdiebaleensrollen. 

Nieuw motto: Ik luister meer dan ik praat, ik zie meer dan ik hoor. 

Al lijken je stappen te ver uit elkaar of tegengesteld. Soms ingehouden
en daarna versneld..ze maken je eigen pad. 

Hetgeen wat je wilt loslaten is vaak tegelijk datgene waar je je met
hart en ziel aan vast wilt klampen. 

Wat is de belangrijkste vraag die je in je leven hebt gesteld of zou
willen stellen? 

De mensen die niet geloven in een leven na de dood, kom ik die dan niet
meer tegen in een volgend leven zodat ik kan zeggen: zie je nou wel? 

Aan iemands manier van glimlachen en voluit lachen kan je echt aflezen
of iemand betrouwbaar is. 1e indruk is toch vaak juist.

Alles is maar net wat je er zelf van maakt. 

Ik vind het bevrijdend om te beseffen dat er méér is dan wij kunnen
bevatten. Het geeft me een ruimtelijk gevoel, vrij. 

En ik vertrouw er gewoon op dat de zin van het leven er is en dat we
dat vanzelf ooit eens te horen krijgen. Zoeken hoeft niet. 

Aanvallen is een uiting van zwakte, toenadering een uiting van kracht. 

Ben je oprecht blij als je vriend(in) succes heeft, dan mag je je een
echte vriend noemen.. #jaloeziescheptafstand 

Stel iets, wat voel je ziel belangrijk is, niet uit. Neem de tijd, voor
de tijd om is. 

Als iemand een eerlijke kans moet krijgen, dan denk ik: iederéén moet
een eerlijke kans krijgen. Wat is een eerlijke kans anders? 

Gezellig? Omgeving heeft geen luxe nodig om gezelligheid uit te
stralen. Gezelligheid bereik je met vriendelijkheid, interesse, tolerantie. 

Als we nou gewoon afspreken dat ieder mag geloven wat hij wil en mag
leven zoals hij wil zolang hij een ander mens/dier geen leed berokkent. 

Wat zouden we als laatste willen zeggen als wereld vergaat: Ik houd van
jou! Niet op wachten! (Waarom zeggen we dat niet gewoon wat vaker?) 

Verspreid geen negativisme. Ga liever écht met elkaar praten of iets
leuks doen als je iets je niet zint.

We zijn allen op weg, maar tegelijkertijd zijn we op onze bestemming.
Aan dat laatste wordt nogal eens voorbijgegaan. 

Met ‘Heb vertrouwen’ bedoel ik niet ‘Vertrouw iedereen’ maar ‘Vertrouw
op je gevoel’ (soms moet je op je hoede blijven) & ‘Het komt goed’.

Dat waren ze dan, groeten en misschien tot tweets! (Je kunt me vinden op http://twitter.com/TinedeJong…)

Tine

Over tinexpression

Tine is getrouwd en heeft drie kinderen. Ze is auteur van DROOM 'R OVER (jeugd 11-18 jaar) en NABIJ DE LIEFDE (gedichtenboekje), ontwikkelt nieuwe spellen op maat die gevoelige onderwerpen bespreekbaar maken en is huiswerkbuddy.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

