Klaar voor het einde.

Al sinds ik me kan heugen intrigeert het einde der tijden me. Ik zie het niet als een climax van dood en verderf, maar juist als een vervulling van liefde, als verlossing van al het kwade…
Ik was altijd al nieuwsgierig naar dat moment; zal de hemel opengaan midden in de winternacht, zoals in mijn favoriete kerstliedje? Zal God als een wolk van licht voor iedereen verschijnen?
Maar als ik me het probeerde voor te stellen hoe het zal zijn, werd ik bang en dacht ik gauw: “Als het nu maar niet echt gebeurt!”
Ja, want stel je voor zeg! Dat het wél echt zal gebeuren tijdens ons leven! Dat zal ons beeld van de werkelijkheid compleet aan diggelen gooien. Kunnen we dat aan of krijgen we een hartverlamming van schrik?
Misschien haal jij je schouders op, zo van: wonderen-bestaan-toch-niet-dus-maak-je-niet-druk.
Ik maak me er niet druk om… Ik voel me er de laatste tijd juist rustiger onder dan ooit. Laat maar komen. Of het nu al in 2012 komt of veel later, ik ben er klaar voor. Ik wil het meemaken, laat mij er bij zijn. Ik ben niet meer bang.

liefs,
Tine de Jong-Veenstra

Over tinexpression

Tine is getrouwd en heeft drie kinderen. Ze is auteur van DROOM 'R OVER (jeugd 11-18 jaar) en NABIJ DE LIEFDE (gedichtenboekje), ontwikkelt nieuwe spellen op maat die gevoelige onderwerpen bespreekbaar maken en is huiswerkbuddy.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Klaar voor het einde.

  1. Bas zegt:

    Ik geloof er niet in. Ik denk dat het einde pas komt als de zon een rode reus wordt, maar dan is de mensheid waarschijnlijk al uitgestorven.

Geef een reactie

