November schrijfmaand: NaNoWriMo

Ik schrik er zelf van: ik heb net besloten mee te doen met de National Novel Writing Month (NaNoWriMo). Dat betekent dat ik deze uitdaging aanga: in november elke dag zo’n 1700 woorden schrijven en op 30 november mijn boekmanuscript afhebben. Ojee!

’t Is een mooie stok achter de deur om eindelijk eens weer serieus aan mijn tweede boek te werken. Mijn aantekeningen liggen al sinds de zomervakantie verstopt in een la. Ja, zonde, toch? “Gewoon” geen tijd gehad om verder te schrijven; te druk met werkzaamheden en gezin en zo.

Ben benieuwd of het werkt voor me. Meestal is het zo, dat als ik me verplicht voel om elke dag creatief te doen, ik te veel weerstand ga voelen. Ik ben elke dag wel creatief, daar niet van 🙂 ,  maar ik houd van afwisseling, mijn eigen keuzes maken, en ben eigenlijk nooit lang aaneengesloten met hetzelfde bezig. Mijn vrijheid daarin is belangrijk voor me. Maar misschien is de tijd rijp om met die weerstand om te leren gaan…

Hmm.. niet alleen mijn eigen weerstand moet ik trotseren, ook die van mijn omgeving! Want schrijven kost tijd.. en dat vinden mijn lieve kinderen en man niet altijd even handig. Maar ik denk maar zo: Henry heeft net de marathon gelopen (hulde!) en al die trainingen kostten ook veel tijd, so now it’s my turn..

Meer info over Nanonwrimo vind je hier: http://www.nanowrimo.org/en

Mocht je zelf ook willen meedoen: het kan nog! Het begint op 1 november.

Groeten, Tine

Over tinexpression

Tine is getrouwd en heeft drie kinderen. Ze is auteur van DROOM 'R OVER (jeugd 11-18 jaar) en NABIJ DE LIEFDE (gedichtenboekje), ontwikkelt nieuwe spellen op maat die gevoelige onderwerpen bespreekbaar maken en is huiswerkbuddy.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

