Wensenlijst voor mezelf

wensenlijstGeïnspireerd door de mooie blog op Umai.nl waarin de vraag staat: “Als we nou eens allemaal onszelf iets wensen voor het nieuwe jaar? Iets wat voor jou echt van belang is, waar jij blij van wordt, wat je raakt? En als je dit dan deelt, met je familie je vrienden, op al je sociale media pagina’s?” ( zie http://www.umai.nl/be-careful-what-you-wish-it-might-come-true/), ga ik nu mijn wensen voor mezelf met jullie delen.

 

 

 

 

Ik wens mijzelf voor 2013:

– Begrip.
Ik wens dat iedereen begrijpt wat ik bedoel. Niet iedereen hoeft het met me eens te zijn, maar ik vind het naar als mensen het oneens met me zijn terwijl ze me verkeerd begrijpen (of vice versa). Ik wens dus dat ik helder kan communiceren met anderen, zodat daar geen misverstanden door ontstaan.

– Lange adem en zelfvertrouwen.
Van nature ben ik wat verlegen. Nee, dat is het goede woord niet… Bescheiden komt meer in de buurt, maar dat klinkt gekgenoeg zo onbescheiden 🙂 .
Ik werk(te) het liefst achter de coulissen. Maar ik heb wel een eigen visie die ik meer naar de voorgrond wil brengen. Ik wens dat ik durf uit te blijven komen voor mijn mening en vragen, al krijg ik daardoor soms harde woorden naar me toe geslingerd.

– Winst.
Ja, laat ik ook daar maar eerlijk in zijn: ik zou wel wat meer willen verdienen in 2013. Ik steek veel tijd en energie in de dingen die ik doe. Veel doe ik gratis of voor een vriendenprijsje, omdat ik het interessant vind of omdat ik iemand wil helpen. Het gaat me niet om het geld zelf, maar om wat ik er mee wil doen; ik heb nog zoveel ideeën die ik wil uitwerken en daar heb ik geld (en tijd) voor nodig.

– Wereldvrede, gezondheid en liefde voor iedereen.
Ik kan gelukkig wel genieten van kleine en grote dingen en ik ben dankbaar voor al het goede wat op mijn pad komt. Maar écht vrij en gelukkig zou ik pas zijn als er nergens meer leed zou zijn. Zolang andere mensen (en dieren) pijn hebben, draag ik ook pijn mee.

Wat wens jij voor jezelf?

Groeten,
Tine

 

Over tinexpression

Tine is getrouwd en heeft drie kinderen. Ze is auteur van DROOM 'R OVER (jeugd 11-18 jaar) en NABIJ DE LIEFDE (gedichtenboekje), ontwikkelt nieuwe spellen op maat die gevoelige onderwerpen bespreekbaar maken en is huiswerkbuddy.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

