Vuurwerk verknallen?

vuurwerkVuurwerk… ik vind het helemaal geen slecht idee van Groen Links om vuurwerk centraal af te laten steken door experts met oud en nieuw. Ik kan wel genieten van een mooie, goede vuurwerkshow, op een veilige afstand!

Maar nu geniet ik er niet van; ik ben rond deze tijd altijd bang dat iemand geraakt wordt door vuurwerk. ’t Zal jouw kind maar zijn dat een oog moet missen, of erger. Vuurwerk is mooi, oké, ’t is ook gevaarlijk en in handen van dronken jeugd of volwassenen al helemaal.
Mijn man en oudste zoon vinden dat onzin -natuurlijk- en ik moet ze hun gang laten gaan want “het zit nou eenmaal in de man om vuurtjes te stoken en te overleven” (citaat van Henry de Jong). Ik kan en zal ze niet tegenhouden, al zit het “nou eenmaal in de vrouw om kinderen te beschermen” (citaat van mij).

Veel mensen vinden het idee om vuurwerk door professionals af te laten steken beláchelijk, ik dus niet. Maar ik begrijp ook wel dat zélf doen voor velen veel leuker is dan alleen maar
kijken.

Was vuurwerk maar veilig, dan was iedereen tevreden! Zou vuurwerk eigenlijk nog leuk zijn als het ongevaarlijk zou zijn, of gaat het nou juist om die spanning?

Ik wens iedereen een gezond 2013,
Tine de Jong – Veenstra

Over tinexpression

Tine is getrouwd en heeft drie kinderen. Ze is auteur van DROOM 'R OVER (jeugd 11-18 jaar) en NABIJ DE LIEFDE (gedichtenboekje), ontwikkelt nieuwe spellen op maat die gevoelige onderwerpen bespreekbaar maken en is huiswerkbuddy.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Vuurwerk verknallen?

  1. Andre (veerman47) zegt:

    Zelf doe ik er ook niet aan mee en deel je mening…mooi vuurwerk af laten steken door professionals,en dat oorverdovend geknal al helemaal niet.
    Fijne jaarwisseling en blijf gezond in 2013..
    Liefs

  2. jamey zegt:

    de een wilt het liever zelf doen de ander vindt het fijn om zo een vuurwerk show te bekijken ik vindt het prima, zo vaak gebeurt het niet

Geef een reactie

