Schrijfhulp gevraagd

Om mijn nieuwe boek af te krijgen kan ik wel wat hulp gebruiken.

Had ik maar een paar proeflezers, die ik af en toe een hoofdstuk mocht sturen. Ik zou het fijn vinden als ze mijn teksten lezen en mij dan hun eerlijke mening erover geven. Zo van: dit hoofdstuk vind ik saai, deze zin vind ik te ingewikkeld, hier gaat het mij te snel, dit stukje heeft nog iets nodig, hier staat een spelfout, of dit vind ik helemaal goed en spannend 🙂 . Het stimuleert me om verder te werken aan het boek en het te verbeteren. Omdat mijn hoofdpersoon een man is, lijkt het me nuttig als ik niet alleen vrouwelijke maar ook mannelijke proeflezers heb.

Ook heb ik iemand nodig die me helpt met de opbouw van het boek. Iemand die mee kan en wil denken over de volgorde van de fragmenten. Iemand die met mij een paar keer aan tafel wil zitten en samen de ‘puzzel’ wil maken. Dat is een hele klus. Die persoon moet dus echt goed in het hele boek willen duiken en affiniteit hebben met het onderwerp. En dan moet er ook nog een persoonlijke klik zijn tussen mij en de ander, anders werkt het denk ik niet.

Ik wil dit aan de ene kant graag, maar aan de andere kant ben ik er ook een beetje huiverig voor. Want hoe pak ik het aan en hoe pakt zoiets uit?

Dat wil ik graag aan andere schrijvers vragen. Ben jij een schrijver en heb je hulp gehad bij het schrijven van je boek(en)? Hoe heb je dat aangepakt en ervaren?

Groet,
Tine de Jong -Veenstra

PS: Het gaat om een roman met een filosofische inslag over de tijd en het heeft ook wat thriller elementen. De eerste 18 hoofdstukken zijn redelijk klaar, maar ik ben nog steeds kleine details aan het herschrijven. Zoals het er nu naar uitziet komen er nog 6 hoofdstukken bij, die ik nog moet schrijven. Het moet een spannend, iets bevreemdend, maar toch ook logisch geheel worden.

Over tinexpression

Tine is getrouwd en heeft drie kinderen. Ze is auteur van DROOM 'R OVER (jeugd 11-18 jaar) en NABIJ DE LIEFDE (gedichtenboekje), ontwikkelt nieuwe spellen op maat die gevoelige onderwerpen bespreekbaar maken en is huiswerkbuddy.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Schrijfhulp gevraagd

  1. monica snepvangers zegt:

    Ik ben dol op lezen, kritische lezer en wil je wel helpen.
    Ik ken eventueel ook een man die ik voor je kan vragen mee te lezen.

  2. Klinkt spannend, mijn nieuwsgierigheid is gewekt! Ja ik vraag af en toe professionele hulp bij het schrijven van mijn boek. Binnenkort maar eens bijkletsen, dan kan ik je uitgebreider antwoord geven op jouw vragen 😉

  3. Gitte zegt:

    Kom maar op…

  4. John zegt:

    Lijkt mij ontzettend leuk, maar zo te zien heb je al iemand, ik loop zelf ook al jaren met het idee om een boek te schrijven.

    • tinexpression zegt:

      Hoi John, ik heb inderdaad al genoeg mensen gevonden die mijn manuscript gaan proeflezen. Op facebook heb ik een besloten groep voor proeflezers van Ondertussen aangemaakt. Als je ook op facebook zit, zou je je daar nog kunnen aanmelden als je dat wilt… Groet, Tine

Geef een reactie

