Niks van plan.

Een planning maken is het eerste wat ik doe als ik een opdracht krijg. En daar kan ik me dan ook goed aan houden. Maar het gekke is, dat ik gruwel van stappenplannen als ik voor mezélf ergens aan werk.

Ik ben – voor mezelf – met een paar verschillende dingen bezig, verschillende projecten zeg maar. Met elk project zet ik steeds een volgende stap. De ene keer heeft het ene project meer mijn aandacht dan de andere projecten, met als gevolg dat er wat projecten stil kunnen staan. Soms wel een jaar lang. Maar ik vergeet ze niet. Op een ander moment, zet ik met die projecten ook weer een stap. Het is vast handiger om eerst één project af te ronden voordat ik me op een ander project stort. Maar zo werkt dat niet bij mij.

Ik heb afwisseling nodig. Vrijheid. Ik houd er niet van om de stappen van te voren vast te leggen voor mijn creatieve projecten. Ik zie liever al wandelend waar het project me heen leidt. Niet dat ik doelloos ronddwaal. Ik dwaal bewust. Ben flexibel. Ik móet het ook wel zo doen, want er komen zoveel andere dingen op mijn pad die vóór gaan. Altijd maar zien te manoeuvreren tussen alle verplichtingen en verantwoordelijkheden door is wel eens lastig, maar het komt de creativiteit gelukkig wel ten goede. Via onverwachte zijwegen kom je immers vaak de mooiste, verrassende dingen tegen en krijg je nieuwe inzichten. Maar soms vind ik het ook wel frustrerend als ik te weinig tijd heb om echt verder te komen. Vooral als mijn omgeving vindt dat het te lang duurt voordat ik een project heb afgerond! Ja, dan zou ik wel willen dat ik volgens een strak plan kon werken en kon aantonen: kijk, zover ben ik en dit en dat ga ik dan en dan doen en volgende maand is het klaar 🙂

Groet,
Tine de Jong – Veenstra

Over tinexpression

Tine is getrouwd en heeft drie kinderen. Ze is auteur van DROOM 'R OVER (jeugd 11-18 jaar) en NABIJ DE LIEFDE (gedichtenboekje), ontwikkelt nieuwe spellen op maat die gevoelige onderwerpen bespreekbaar maken en is huiswerkbuddy.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Niks van plan.

  1. “Niet dat ik doelloos ronddwaal. Ik dwaal bewust.” Mooi…

Geef een reactie

