Welk uitgangspunt heb jij?

Toen ik vanochtend in het bos wandelde, genietend van de rust en stilte, dacht ik: Was het overal maar zo vredig… Maar er zijn zoveel mensen die tegen elkaar strijden.

Gedrag is actie-reactie. Volgens mij zijn er twee verschillende uitgangspunten die mensen kunnen hebben, wat hun gedrag t.o.v. andere mensen bepaalt.

Heel simpel gezegd komt het hier op neer:

1. Mensen doen zo tegen mij dus ik doe zo tegen hen.

2. Ik zou willen dat mensen zo tegen mij doen dus ik doe ook zo tegen hen.

En alleen uitgangspunt 2 leidt tot vrede….

Tine de Jong-Veenstra

Over tinexpression

Tine is getrouwd en heeft drie kinderen. Ze is auteur van DROOM 'R OVER (jeugd 11-18 jaar) en NABIJ DE LIEFDE (gedichtenboekje), ontwikkelt nieuwe spellen op maat die gevoelige onderwerpen bespreekbaar maken en is huiswerkbuddy.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

